22 березня 2016

У Баранівському районі до 1 вересня планують оптимізувати 7 навчальних закладів


До 1 вересня 2016 року у Баранівському районі планують оптимізувати 7 навчальних закладів. Передусім, йдеться про оптимізацію малокомплектних шкіл та розвиток мережі опорних шкіл.

Про це повідомляє радіо "Житомирська хвиля".

Обласний план оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів розроблений управлінням освіти і науки Житомирської облдержадміністрації спільно з місцевими органами влади. До 1 вересня 2016 року у Житомирській області планується оптимізувати 64 навчальні заклади. Економія коштів складатиме близько 10,8 млн грн.

Як повідомив начальник управління освіти і науки ОДА Вадим Калінін, наразі в області нараховується 120 малокомплектних шкіл, в яких навчається до 40 учнів у кожній.

План оптимізації на поточний рік – 64 школи, найбільше – у Баранівському (7 шкіл), Романівському (6 шкіл), Новоград-Волинському (5 шкіл) та Ружинському (5 шкіл) районах.

За словами начальника управління, найбільший опір закриттю малокомплектних шкіл існує з боку вчителів і батьків, але наголошує на тому, що передусім треба дбати про якісну освіту.

"Одним із способів вимірювання якості освіти може бути аналіз співвідношення річного оцінювання в школі та результатів ЗНО. Ми робили попередній аналіз: результати ДПА у формі ЗНО з української мови за показником "початковий рівень" показав виражену тенденція: чим менше учнів у школі, тим більший їх відсоток склали ЗНО на початковому рівні. Тобто, чим менше учнів, тим гірший результат", - наголосив Вадим Калінін.

Як зазначив голова облдержадміністрації Сергій Машковський, незважаючи на складність процесу оптимізації освітньої мережі, іншого виходу просто немає.

"Недостатність фінансового ресурсу на виплату заробітної плати в освітній галузі є майже у всіх. І я хочу вам сказати, що в цьому році не буде з держави фінансового ресурсу на недостатність. Ми зможемо сказати, що хтось там поганий десь зверху. Але люди будуть сидіти без зарплати і з місцевих бюджетів доведеться виділяти кошти на погашення заборгованості по заробітній платі та на оплату енергоносіїв", - зазначив голова ОДА.

фото з сайту Житомирської ОДА

52 коментарі:

  1. Анонім22.03.16, 21:30

    то кого ж оптимізувати? все держать під сукном! може тут пахне революцією !!!!!!!!!!!!!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 13:37

      ні, це здоровим глуздом запахло накінець

      Видалити
  2. Анонім23.03.16, 07:51

    Действительно, огласите весь список, пожалуйста!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 08:14

      А може краще оголосити минулорічні результати ЗНО по школах району? Ви неприємно здивуєтеся, коли побачите, що саме школи, де навчається мало учнів, успішно провалили ці іспити. Невже батькам усе одно, які школа дає знання? Чи треба й далі платити зарплати вчителям, де учні - повні нулі?

      Видалити
  3. Анонім23.03.16, 08:39

    Це ж треба так деградувати щоб факт закриття школи всім впарювати як її оптимізацію.Ганьба такій владі!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 10:55

      Це ж треба бути такими багатими, щоб утримувати класи, де навчається 1-2 учні! Ні одна держава у Європі не дозволяє собі цього. Там клас відкривають тільки тоді, коли є не менше 25 учнів. А в нас - учитель читає фізкультуру, математику, мову й літературу для 1-5 учнів! І це нормально??? А якщо не дай Боже цей учень захворів, то вчитель все одно отримає зарплату, хоч уроки й не проводилися. Прибиральниця, сторож та опалювач також отримають зарплату, хоч у класі нікого не було. Школи повинні бути там, де є учні!

      Видалити
    2. Анонім23.03.16, 11:56

      А Вам не приходило на думку що саме через бездарну нашу владу, вимирають цілі села.

      Видалити
    3. Анонім23.03.16, 13:38

      А вам не приходило на думку замість тісної квартири в Баранівці придбати майже задарма хатинку в селі й переселитися туди разом із сім'єю, завести господарство, обробляти землю й цим забезпечити собі безтурботне проживання? Мабуть, ні. Вам краще найняти квартиру в Києві, батрачити на нових капіталістів, ніж жити в селі! Села вимирають через те, що молодь хоче жити у великих містах або за кордоном, де зарплати вищі й умови життя кращі. Ніхто не хоче працювати в сільському господарстві. Селяни масово віддають своїх дітей до вишів, навіть платять за їх освіту великі гроші тільки заради одного: їхні діти повинні жити не на селі. Саме через це в селах живуть в основному пенсіонери.

      Видалити
    4. Анонім23.03.16, 13:56

      Втікають не тому що хочуть жити в Києві, а від безвиході, бо немає роботи в селі, бо нова влада все порозвалювала, порозтягала, ось вже й до шкіл добралась.
      І мовчіть про освіту за гроші, був час коли до вишів могли поступити лише найкращі учні, а не бовдуряки за татові гроші (якого вчи не вчи - дуб дубом)

      Видалити
    5. Анонім23.03.16, 15:04

      До Києва й Житомира виїжджати почали ще з 60-х років. І робота тоді була в селі в колгоспах, і власну землю мали, але праця селянина завжди була важкою й непрестижною. Знаю кількох селян з нашого району, які зараз бомжують у Києві, але до батьків у село не хочуть повертатися. Так що не треба винити тільки нинішню владу. З села масово виїжджають уже дуже давно. Не виїжджали тільки при Сталіну й Хрущову, коли селянам не давали паспортів. Щодо освіти: зараз є можливість найкращим учням вступати до вишів, треба тільки здати гарно ЗНО. А навчити цьому можуть тільки у великих школах, де є всі умови.

      Видалити
  4. Анонім23.03.16, 08:50

    Доречі того року вже позакривали деякі школи, відповідно на цьому зекономили кошти, то куди ці кошти зекономлені пішли? Вони мали піти на покращення утримання тих шкіл що залишились? Мабуть ті кошти порозкрадали, бо знову плачуть що не вистачає коштів на школи що вціліли і пропонують ще 7 закрити. Так дооптимізують що на район залишиться 5-6 шкіл і всерівно будуть нити що немає коштів.
    Є таке народне прислів'я : Скільки вовка не корми, всерівно на ліс дивиться.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 10:46

      Дорогі сільські вчителі, не захищайте так свої годівниці. Бо ви звикли не проводити останніх уроків, проводити уроки абияк і при цьому отримувати таку ж зарплату, як і вчителі великих шкіл. Дійшло вже до того, що в окремих селах учні заробляли собі оцінки, працюючи у вчителів на городі. Хіба потрібна така школа???

      Видалити
    2. Анонім23.03.16, 11:03

      Якби ті школи не оптимізували, не було б чим платити у грудні зарплату вчителям та оплачувати енергоносії, бо вже влітку майже вичерпалися кошти субвенції. Тому всі зекономлені гроші пішли саме на ці цілі. Щоправда частину з них залучили й на покращення матеріальної бази інших шкіл: закупили стільці, фільтри для води, посуд та інші матеріали. Про це не раз писалося в пресі. А цього року коштів не вистачає, бо держава не надасть фінансових ресурсів на недостатність по заробітній платі та енергоносіях (читайте уважно інформацію на сайті!). Зарплати ж піднімаються, ціна на електроенергію зростає, а субвенція надається на минулорічному рівні. Манни небесної не треба чекати, держава заставляє місцеві громади проводити оптимізацію, і мабуть правильно, бо видатки на сільського учня втричі, а часом і вчетверо перевищують видатки на учня школи №2 чи гімназії. При цьому в цих школах і умови кращі, і знання діти отримують якісніші.

      Видалити
    3. Анонім23.03.16, 11:43

      А Навіщо Ви нам в адміністраціях потрібні тоді, тільки штани там протирати.
      Ви ці гроші на школи повинні вигризти на район, а не нити що ціни піднімаються, Ви до речі орган державного управління і повинні контролювати такі процеси як ціноутворення. А то керуєте лише на папері, а реально барижня шо хоче те і робить, і Вами керує, а не Ви нею

      Видалити
    4. Анонім23.03.16, 13:50

      Погоджуюся, що адміністрації мають працювати краще. Але держава дає гроші не тим, хто їх вигризає, а залежно від кількості учнів. Будуть учні - будуть гроші на школу, не буде учнів - не буде школи! А якщо діти з того ж таки Заріччя на велосипедах добираються до гімназії вже з першого класу, щоб одержати кращі знання, то мабуть їх треба в цьому підтримати?

      Видалити
    5. Анонім23.03.16, 14:02

      Не переживайте так. Адміністрацій скоро не буде. Їх оптимізують теж. А цю барижню ви оберете керувати обєднаною громадою. І буде вона керувати вами, як захоче.

      Видалити
    6. Анонім23.03.16, 16:26

      аноніму 23.03.16 13:50
      Що ти там про Заріччя белькочеш?Ти хоть знаєш який процент дітей ходить в місцеву школу, а кого деякі батьки відправили до Баранівських шкіл .
      Доречі про знання, діти з Зарічанської школи приймають участь в олімпіадах і займають там призові місця, а це геть не в'яжеться з Вашим твердженням, що там дають гірші знання.
      Підвісний міст вже зробили, щоб дітям було зручніше добиратись ?

      Видалити
    7. Анонім23.03.16, 16:52

      їх відстрілювати потрібно а не обирати

      Видалити
    8. Анонім23.03.16, 19:01

      Себе відстріль розумнику. Що, за дупу свою, пригріту на державні гроші у якомусь селі запереживав, да? Скигли не скигли, а очевидне не сховаєш.

      Видалити
  5. Анонім23.03.16, 11:59

    по перше не ображайте вчителів вони не вині
    по друге дайте їм роботу
    по третє домовтесь з батьками
    лише тоді можна проводити оптимізацію шкіл

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 13:46

      По-перше, у минулому році всі вчителі, які працювали в оптимізованих школах, були працевлаштовані, за винятком кількох, які побоялися працювати в міських школах. По-друге, усі діти з цих шкіл підвозяться до базових навчальних закладів. Думаю, що в цьому році оптимізація буде проходити подібним шляхом. Діти від цього тільки виграють, бо одержать кращі умови для навчання, а деякі вчителі звичайно програють, бо доведеться працювати, а не просто ходити на роботу.

      Видалити
    2. Анонім25.03.16, 16:01

      Для прикладу давай візьмемо оптимізовану Ялишівську школу . Пересварили два села . Половина учнів в Мар"янівці , їздять заводським транспортом і які прогулюють половину уроків , а половина в Явному , якиі їздять шкільним автобусом який ходить як задумається . Оце оптимізували ... Вважаю злочинцями такіх оптимізаторів , робота яких направлена на розвал України , це п"ята колона Москви , головним завданням якої стоїть розвал держави із середини .

      Видалити
    3. Анонім25.03.16, 16:36

      Почав правильно, а закінчив з телевізора. Пиши краще своїми словами, а не те що тобі вдовбали.

      Видалити
  6. Анонім23.03.16, 12:09

    Ти диви як вони впираються, щоб їх не позакривали. Та лише те, що на 1 учня витрачають більше 20 тисяч у той час як у місті 7 чи 8, вже достатня підстава. А якщо врахувати, що там по 6-8 учнів у класі і школа за царя гороха, яка вже розвалюється, плюс те, що всіх будуть відвозити/привозити до нормальних шкіл, то треба закрити без всяких обговорень.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 13:59

      Впираються, бо добре знають, що багато втратять. Малокомплектні школи вже давно стали таким собі сімейним бізнесом, де директор як хоче, так і проводить уроки, а її чи його найближчі родичі прилаштовані там прибиральницями, опалювачами та іншими технічними працівниками. Ходять на роботу, як хочуть, працюють абияк, але зарплату одержують справно. Звичайно, вони будуть не тільки впиратись, але й кричати, бігати по інстанціях, писати скарги. Їм байдуже за учнів, своя ж сорочка ближча до тіла!

      Видалити
  7. Анонім23.03.16, 18:09

    Де цей {censored} Ворощук? Сам ...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім23.03.16, 19:09

      А що Ворощщук? Ці школи реальне ярмо для громади. Тому мають бути закриті, все правильно. І не баламутьте народ своїми безглуздими коментарями про поганих дядь, які школи закривають.

      Видалити
    2. Анонім24.03.16, 08:28

      Відколи це школи стали ЯРМОМ? За тобою реально "гуйва" плаче.
      Наявність школи це гордість громади.
      Ми сплачуємо податки не для того щоб в нас забрали останнє що залишилось.
      А на рахунок "хто баламутить" потрібно ще розібратись.

      Видалити
    3. Анонім24.03.16, 12:12

      Податки мають витрачатися ефективно, а не абияк. Для прикладу: кожен житель Баранівки сплачує не менше податків, ніж житель Жарів, але на навчання одного учня в Баранівці витрачається трохи більше 6000грн. на рік, тоді як наприклад у Жарах - вдвічі більше. Чим баранівський платник податків гірший від жарівського? Чому його дитина повинна одержувати менше коштів на освіту, якщо він сплатив податки нарівні з жителем Жарів? Получається, що при нинішній мережі шкіл на фінансування малокомплектних шкіл забираються гроші від великих шкіл. Хіба не краще створити всім гарні умови в одній великій школі і там навчати дітей з багатьох населених пунктів? Вони й до роботи в колективі призвичаяться, і зможуть займатися спортом, танцями, піснями і т.д.у різних гуртках за інтересами, матимуть можливість поглиблено вивчати ті чи інші предмети. А що вони бачать у себе в селі, крім ганделика та городу?

      Видалити
    4. Анонім24.03.16, 16:56

      І чим це 1 чи 2 школа краща за інші, тільки не кажіть що там найкращі педагоги, вони навчались в тих же вузах що й педагоги сільських шкіл

      Видалити
    5. Анонім25.03.16, 16:38

      Сергій Антонович, а чому ви не захищаєте колег, ми ж вам вірили.

      Видалити
  8. Анонім23.03.16, 19:11

    А куди іти працювати молодим вчителям в тому році вільних місць не було так як закривали школи і треба працевлаштувати тих

    ВідповістиВидалити
  9. Анонім23.03.16, 23:12

    Обіцяли пенсіонерів звільнити, щоб місця молодим дати і що, директорів- пенсіонерів звільнили, а решта просиджують роботу і все.

    ВідповістиВидалити
  10. Анонім24.03.16, 01:38

    А скільки пенсіонерів сидить у Жаборицькій школі знаєте???

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім24.03.16, 09:32

      В Заріччі всього навсього 2 пенсіонера працює!!!

      Видалити
  11. Анонім24.03.16, 08:38

    Да...,третє пришестя Ворощука С.А. буде асоціюватись лише з закриттям семи шкіл. Славно... славно...

    ВідповістиВидалити
  12. Анонім24.03.16, 10:49

    Яке пришестя? Він продався зразу.

    ВідповістиВидалити
  13. Анонім24.03.16, 11:11

    А при чому тут Ворощук?? Верхи в Києві сказали- так низи і виповнюють накази! Ти Сергійку лучше дійсно займись пенсіонерами- то молодь подякую і буде помнити довго.

    ВідповістиВидалити
  14. Анонім24.03.16, 11:25

    щодо малокомплектних шкіл та зарплат вчителів у них... Якщо ви не обізнані, то в класах, де кількість учнів 1-4, на вивчення предметів відводиться 0,25 год., а програму потрібно вичитати повністю, багато з вас не знає, що таке спарені уроки.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім24.03.16, 12:01

      Може ми й не знаємо, що таке спарені уроки, але добре знаємо, що знання в малокомплектних - невисокі. Та й можливостей поглиблено вивчати окремі предмети там немає. А тому дитина з глибинки, яка має здібності, не може їх реалізувати в такій школі. Захисники малих шкіл, не відбирайте в дітей їхні мрії і надії, бо цим ви відбираєте їхнє майбутнє!

      Видалити
    2. Анонім24.03.16, 13:05

      я бачу що ти добре знаєш лише дві пташки: жабу й мишу.Багато розуму не потрібно щоб закрити школу.
      Хто хоче вчитись він навчиться.
      А на рахунок майбутнього я так скажу, що коли ми вчились, то точно не про таке майбутнє як тепер мріяли. А чому так вийшло, та тому що ті шо в школі "а" і "б" зв'язати не могли зараз нами керують, бо їх правдами у неправдами папіки та маміки прилаштували. Ось так і живем

      Видалити
    3. теж анонім24.03.16, 13:43

      Про ті спарені уроки потрібно було забути з появою ще першого шкільного автобуса в районі. Хто, коли і чому на тих уроках навчився? Кого ви тут захищаєте? Невже сільських школярів? Це ви свою затишну гавань захищаєте. Гвалт... Рятуйте... Заставляють працювати...

      Видалити
    4. Анонім25.03.16, 08:57

      Я не вчитель, колись вчилася в школі, яка нині малокомплектна, тоді теж учнів було 8-10 у класі (30 років тому), і вчилися по 2 класи (1 і 3) в одному класі, і вчителі викладали по 2-3 предмети. Нічого, вивчилася не гірше, ніж у великій школі. Але мова про інше. Уявіть, першокласник має встати на годину раніше, якось його треба нагодувати, щось з собою налаштувати, у мороз виставити чекати автобуса, який може і затриматися. Отже, у цієї дитини є всі шанси захворіти, вона недосипає. Про яке її здоров'я, а тоді і навчання можна говорити. Так що ця палка має два кінці - економія коштів і здоров'я дитини.

      Видалити
    5. Анонім25.03.16, 10:43

      Та їм по барабану, вони не про дітей думають, а про гроші

      Видалити
    6. Анонім25.03.16, 12:34

      Так, колись у малокомплектних школах було по 8-10 учнів у класі, а тепер - 0-4 учні. Колись у шкільній програмі не вивчалися поглиблено іноземні мови, а інформатика не вивчалася взагалі. Не можна порівнювати колишню й нинішню шкільну програму і вимоги до знань учнів. Нинішній випускник малокомплектної школи, коли приходить у 5 клас "одинадцятирічки", значно відстає від своїх однолітків, які навчалися в "11-річці" ще з 1-го класу. А головне - ця дитина боїться відповідати біля дошки, бо не звикла до класу, у якому не 2, а 20, а то й більше учнів. Цей страх згодом призводить до того, що дитина не може брати участь в конкурсах МАН та інших, які є сходинками до подальшої вищої освіти. Крім того, діти, які мають спортивні задатки, могли б уже змалку займатися спортом на належному рівні, але в малокомплектній школі фізкультура - це гра в "платочок" або "з м'ячиком" у класі. У результаті втрачається дорогоцінний час для занять та особистого фізичного розвитку дитини. А щодо того, що треба раніше на 1годину вставати, то це брехня. Більшість шкільних автобусів закріплені за конкретними селами й школами, і підвезення здійснюється так, щоб це було зручно для дітей. Ви запитайте краще, коли встають першокласники й дошкільнята, які живуть у віддалених районах Баранівки (наприклад, за училищем). Їх ніхто не підвозить ні до школи, ні до садочка. Ці діти ходять щодня по 2-3км туди й назад, але батьки не нарікають на це.

      Видалити
    7. Анонім25.03.16, 20:42

      Нарікають.Просили,збирали підписи батьків зробити платним проїзд в Душка, екс.нач.освіти Мирончука, сказали буде невигідно.

      Видалити
  15. Анонім25.03.16, 11:30

    Такими темпами, то через 3-5 років заспівають що школи взагалі всі повинні бути платними

    ВідповістиВидалити
  16. Анонім25.03.16, 15:39

    Цікаво , а скількм ригоаналів у адміністрації "оптимізував" Вільчинський , аби з економити бютжктні кошти ? А скільки Ворощук скоротив в управлінні освіти ? Люди добрі пока ви не "оптимізуїте" Вільчинського і Ворощука , до того часу буде страдати село і прості люди . А оцей виступ обласного начальника вони опублікували зумисне , аби із себе вину зняти . Адже відоио що наш любязний голова райдержадміністрації у минулому році вже дві школи отиміізував , від чого утрималися інші райони . А в коментарах тут на сторінці хто підтримує так звану оптимізацію ??? Правильно , Вільчинський і Ворощук , або за їх доручення , сидять там на роботі і коментують цілий день самі себе , їм же всерівно на роботі робити нема що .

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Старицький25.03.16, 20:30

      але й розумний, аж страшно...

      Видалити
    2. Анонім27.03.16, 18:30

      Нашим людям все не так. Це називається БАБА ЯГА ПРОТІВ.

      Видалити
    3. Анонім28.03.16, 10:34

      Якби в якомусь селі відновили роботу школи, то повір ніхто б проти не був (Ну хіба що ця грапка керовніків що школи закриває)

      Видалити
  17. Анонім27.03.16, 08:40

    ворщуку хтось вірив , та ви що це сущий бред , то майбуть себе не поважати....

    ВідповістиВидалити